14 Şubat 2012 Salı

Yalan Dünya’da neden bu kadar reklam var?

Yalan Dünya’da dikkatiniz çekiyordur, dükkanların mağazaların logoları. İzleyiciler belki bundan sıkılıyor ama bu uygulama gerçekten de çok gerçekçi. Ve bunu reklama dönüştürme de zeka göstergesi. Aslında gerçek hayatın uygulanmasından reklamla maddi kazanç sağlamak.
Gerçekten de artık reklam panosuz, markasız sokak kaldı mı? Her gün geçtiğimiz yollar baştan aşağı logo, marka…
Kaldı ki dizinin geçtiği yer de Cihangir ve İstikal Caddesi…bir dikkatlice bakın nasıl da logo taarruzu altındayız.
Aklıma 82. Oscar ödüllerinde en iyi kısa animasyon ödülünü alan “Logorama” adlı müthiş kısa film geldi. Film tam bir ince zeka örneği, nasıl bir reklam ve kuşatma altında olduğumuzu anlatıyor. Hatta logolar kişiselleştirilmiş ve başrolde oynuyorlar!
16 dakikalık filmde 3000’den fazla logo yer almış.
Film için disütopik ve biz bizzat disütopyanın içindeyiz.
Logoların başrolde olduğu bir hayatta figüranız artık.
İşte; logoların etrafımızı sardığı yalan dünya!
Logorama;

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder