27 Şubat 2012 Pazartesi

Orçun, Yalan Dünya’dan ayrılmıyor

Yalan Dünya’nın daha ilk bölümde fenomen olan karakteri Orçun’un diziden ayrılma ihtimali olduğu yönünde haberler çıktı bugün. Twitterdan haber yapmadan önce araştırmalı!
Çıkan haberlerde şu geçiyor; Dedikoduların kaynağı senarist Gülse Birsel’in twitter’dan yazdıkları oldu.Birsel, ‘Orçun’un son bölümleri’ diye tweet atınca ortalık karıştı.
Halbuki Gülse Birsel twitterda yok o tweeti atan hesap ise sahte bir hesap. Gülse Birsel, twitterda olmadığını 25 Aralık 2011 tarihli ‘Twitter’daki ben değiliiiiiiiiiiiim!’ başlıklı ‘gayet ciddi’ yazısında belirtmişti;
ZEKİ, GÜVENİLİR, ENERJİK ARKADAŞ İSTERİM
Bir sosyal medya böcüğü değilim. Herhangi bir sosyal alan böcüğü de sayılmam aslında. Herkesten haz etmem. Herkesle anlaşır ayağına yatar, çabucak sıkılırım. Arkadaşlarımda aradığım belli başlı birkaç özellik vardır: Zeki olsun, neşeli olsun, güvenilir olsun, esprili, enerjik, iyi kalpli, destekçi, dobra ama iyimser, partici ama dengeli, çalışkan ama eğlenceli, hırslı ama pamuk kalpli, olgun ama genç, sağlıklı ama hipokondriak, entelektüel ama mal, kendine güvenli ama çekingen olsun, yanağında mutlaka bir beni olsun isterim! Bir sosyal toplantıda masadan masaya, arkadaş grubundan arkadaş grubuna kelebek gibi dolaşıp, herkese çok yakın davranıp kol filan atıyorsam, anlayın ki ısrarlı bir alkol servisi olmuş ve benim o yakın hareketler “Gel bi öpüjem,” klasmanında! Dolayısıyla sadece benim yaşımda veya benim meslekte diye önüme gelene “Şu an sinemadan çıktım yürüyorum, karnım gurulduyor, yemeğe mi gitsem?” gibi gerzekçe mesajlar atmak istemem! Tek çocuk gibi büyümüş bir tekne kazıntısı olarak, kendimle sohbet etmeyi tercih ederim, en azından bir ünlüyle sohbet her zaman daha ilginçtir! Sosyal medyada, gerçek hayatta arkadaşım, en azından ahbabım olmayan kimseyle samimi ilişkiler kurmayı tercih etmiyorum. Belki de bu yüzden Twitter hesabım da yok. Üç vakte kadar hukuki olarak başının belaya gireceğini öngördüğüm bir yalan Gülse Birsel var Twitter’da. 70 bin kişilik takipçisiyle bir yandan da gurur veriyor bana, ama taklitlerimden sakınınız, böyle salaklara itibar etmeyiniz! O 70 bin kişinin düştüğü durum çok rezilce geldiğinden, yazının başlığında da bu gerçeği ifade ettim, yazıyı okumayanlar en azından başlıktan uyansınlar diye!

4 yorum:

  1. 70bin kişiye değilde, Medyanın içinde olupta Gülse Birselin Twittter hesabı olmadığını bilmeyene, ve haber yapana ne demeli ??
    Gülse Birselin gerekçeside çok iyiymiş :)

    YanıtlaSil
  2. Bu diziyi sevmiyorum. Herhangi bir sebeple herhangi bir bölümünü kaçırdığımda falan da üzülmem "tüh izleyemedim" diye. Ama izlediğim zaman da güzel vakit geçirmemi sağlıyor. En azından gerçek zannedilen 'yalan dünya'lara atıflar yapması açısından, çok hoş. Ve Orçun karakteri de bence oldukça anarşist, belki hippie bir karakter. İş yok, güç yok, sistemle herhangi bir bağı yok. İş bulsa bile ayrılıveriyor. Okul yok. Hiçbir şey yok, benim gibi aynı :D Kafasına göre takılıyor. Hiç kimsenin ondan beklemediği kadar zeki ve bilgili aslında, ama o akıllıca davranmak yerine kafasına göre takılmayı tercih etmiş. Bu yüzden seviyor insanlar orçun karakterini.

    Orçun karakteri, herkesin olmak isteyip de olamadığı kadar özgür.

    Ayrıca medyanın bu aptallığı ne ilk, ne de son ne yazık ki. İlk başta bahsi geçen haberi gördüğümde ben de inanmıştım ama hemen sonrasında yazınıza denk geldim, size tebriklerimi iletmiştim hatta başka platformlardan. Buradan bir kez daha tebrik etmek istiyorum.

    YanıtlaSil
  3. ben kimin sorusuna verdiğiniz cevap düşündürdü beni.

    yazının son paragrafını sanki böyle bir soruya cevap vermişsiniz gibi okudum.

    satır aralarında durup düşündüm. sonra? nasıl bir arkadaş istediğinizi söylerken nasıl biri olduğunuzu ifade etmeniz bana başka bir metni hatırlattı: aylak adam.

    yusuf atılgan'ın bu romanını okudunuz mu bilmiyorum.kitapta kendini anlatan anlatıcı; aslında nasıl bir ülkede, nasıl insanlarla bir arada yaşamak istediğini anlatır: kendisini hayata bağlayan şeyin bu özlem olduğunu hissettirir.

    özlediklerimizle yaşıyoruz. özlediklerimize ulaşamadıkça o özellikleri kendimizde görünür kılıyoruz...

    YanıtlaSil